Verschillende materialen

Nu ik een poosje bezig ben met het maken van armbandjes, heb ik zo mijn voorkeur voor het gebruik van bepaalde materialen. Door te doen en te proberen kom je er achter welke materialen je beter wel kunt gebruiken en welke niet. Zo ben ik ooit begonnen met glasparels, en metalen kralen. Eenmaal in aanraking gekomen met zoetwaterparels, ben ik  verliefd geworden op de glans en de houdbaarheid van deze kralen.

Ik laat je een voorbeeld zien:

Fam. Jewels

Deze armband is gemaakt van glasparels, glaskralen en metalen kralen zoals je duidelijk op de foto kunt zien. zie je dat de metalen kralen verkleuren. Wat je niet goed ziet is dat aan de zijkant van de glasparels de kralen een soort van laagje verliezen.

Fam. Jewels

Deze armband is gemaakt van rozenquarts kralen, silver plated kralen en zoetwaterparels. Deze armband is net zo vaak gedragen als de armband hier boven. (ik draag ze meestal tegelijk) En net zo oud. Toch zie je dat bij deze armbanden de parels niet een laagje verliezen en zie je dat de silverplated kralen nauwelijks verkleuren.

Juist door steeds andere materialen te proberen kom je soms de meest mooie kralen tegen. Mijn liefde voor Swarovski, zoetwaterparels en natuursteen is hier door ontstaan. Het liefst zou ik ook gebruik willen maken van sterling zilveren materialen maar dat is voor nu nog even aan de dure kant.

Heb je zelf tips, laat het me dan weten. Ik ontdek graag nog meer nieuwe en mooie materialen, kralen en pareltjes.

Plaats een reactie