Meten is weten…

Jullie hebben al enkele armbandjes van mij zien langs komen op deze blog. Veelal heb ik deze armbandjes puur gemaakt omdat ik het leuk vind om ze te maken en ik van sieraden hou. Ik heb dan inmiddels ook heel wat armbandjes liggen, die ik met enig regelmaat zelf draag. Helaas kan ik ze niet allemaal tegelijk dragen dus vond ik het wel prima als mijn moeder af en toe mijn armbandjes droeg.

Jullie zien hem misschien al wel aankomen; de armbandjes passen mijn moeder niet. Omdat ik eigenlijk altijd armbandjes voor mezelf maak, zijn de armbandjes ook op afmeting van mijn pols gemaakt. wil je dus armbandjes voor anderen maken let er dan op dat je dus weet hoelang het armbandje moet worden.

Om een beetje een idee te geven van welke lengte je ongeveer uit moet gaan. heb ik op internet gezocht naar verschillende maat tabellen. Het meest voorkomende is deze:

Baby Armbandjes

  • 0-6 maanden 11 cm
  • 6-12 maanden 12 cm
  • 12-24 maanden 13 cm
Kinder Armbandjes

  • 2-3 jaar 14 cm
  • 4-5 jaar 15 cm
  • va 6 jaar 16,5 cm
Moeder Armbanden

  • Xsmall 17,75 cm
  • Small 18,50 cm
  • Medium 19,25 cm
  • Large 20,00 cm
  • Xlarge 20,75 cm
  • Xxlarge 21,50 cm

als algemene maat voor een vrouwen armbandje zou ik de armband 19 cm houden.

Heb je nog vragen, stel ze dan gerust!

 

Geef een reactie

